Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 109,884,135
Phát triển năng lực giải quyết vấn đề và sáng tạo cho học sinh cấp Trung học cơ sở thông qua dạy học vẽ thêm trong Hình học phẳng
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Nguyễn Thị Hà Phương, Trần Văn Tâm, Châu Vinh Khánh
Nơi đăng:
Tạp chí Thiết bị Giáo dục;
S
ố:
314 - kỳ 1 tháng 6;
Từ->đến trang
: 252-255;
Năm:
2024
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Trong nước
TÓM TẮT
The organization of teaching plane geometry with an emphasis on additional sketching plays a
crucial role in developing qualities and capabilities for students in general and secondary school students in particular, including problem-solving skills and creativity. In this article, we construct the manifestations of problem-solving and creative abilities in the topic of additional sketching in plane geometry based on the manifestations of problem-solving and creative abilities in the mathematics curriculum of the Ministry of Education and Training (2018). Additionally, the process of implementing the steps of solving sketching problems in plane geometry is proposed for application in exercises. Furthermore, we analyze the steps of solving various types of sketching problems in plane geometry to clearly see the manifestations of problem-solving and creative abilities developed for students. Our research helps teachers enhance the method of teaching sketching in plane geometry, contributing to the development of problem-solving and
creative abilities for students.
ABSTRACT
The organization of teaching plane geometry with an emphasis on additional sketching plays a
crucial role in developing qualities and capabilities for students in general and secondary school students in particular, including problem-solving skills and creativity. In this article, we construct the manifestations of problem-solving and creative abilities in the topic of additional sketching in plane geometry based on the manifestations of problem-solving and creative abilities in the mathematics curriculum of the Ministry of Education and Training (2018). Additionally, the process of implementing the steps of solving sketching problems in plane geometry is proposed for application in exercises. Furthermore, we analyze the steps of solving various types of sketching problems in plane geometry to clearly see the manifestations of problem-solving and creative abilities developed for students. Our research helps teachers enhance the method of teaching sketching in plane geometry, contributing to the development of problem-solving and
creative abilities for students.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn