Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 75,104,053

 Students’ Perceptions and Design Considerations of Flipped Interpreting Classroom
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Thi Lan Huynh, Uyen Nu Thuy Nguyen
Nơi đăng: Theory and Practice in Language Studies; Số: 9;Từ->đến trang: 1100 - 1110;Năm: 2019
Lĩnh vực: Giáo dục; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Digital technologies have become a driver of change that exerts tremendous impact across the disciplines, including education. The Flipped classroom model, carried out in a technology-enhanced environment, has been proven to bring educational innovations. However, in the Vietnamese educational context, the adoption of the flipped model in interpreting courses for undergraduate students has been hardly touched upon in the existing literature. This current study is, therefore, an attempt to examine English-majored students’ perceptions about this teaching model on Moodle Learning Management Platform and put forward some proposals in the design and implementation of the Flipped Interpreting course. The data were collected using both quantitative and qualitative methods, including a Likert-scale questionnaire and individual interviews. The results revealed that students had positive perceptions toward the adoption of Flipped model and Moodle platform. Analyzing the interconnection of three domains in CoI framework and the additional domain of Technology Use, the authors then offer further recommendations for effective implementation of the model in the EFL classroom context.
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn