Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,055,469
Bus Ride Index–a refined approach to evaluating road surface irregularities
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Teron Nguyen, Bernhard Lechner, Yiik Diew Wong, Jun Yew Tan
Nơi đăng:
Road Materials and Pavement Design;
S
ố:
NA;
Từ->đến trang
: NA;
Năm:
2019
Lĩnh vực:
Khoa học công nghệ;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
The road surface quality can be assessed with ride comfort indices because of their strong correlation. Many studies on ride comfort have focused on cars and trucks, but their results are not applicable to buses, which are characterised by inherently different vehicle dynamics. In this study, a quarter-vehicle simulation concept was used to develop a Bus Ride Index (BRI) for evaluating the effect of road irregularities on bus ride comfort. A BRI model was developed to optimise ride comfort depending on seat configuration and air suspension and validated according to technical data. The results show a good regression relationship between BRI and the International Roughness Index (IRI). New IRI thresholds with regard to ride comfort and bus operating speeds were established to serve as a benchmark to develop better pavement maintenance strategies for bus lanes and to estimate road quality based on acceleration data.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn