Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 109,883,266

 Automatic Pavement Crack Rating for Network-Level Pavement Management System
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Jun Yew Tan, Teron Nguyen, S Kapilan, Than Than Nyunt, Yeow Hoo Lim, Yin Fong Leong
Nơi đăng: Road and Airfield Pavement Technology. Lecture Notes in Civil Engineering, vol 193. Springer, Cham; Số: 193;Từ->đến trang: 83-97;Năm: 2022
Lĩnh vực: Chưa xác định; Loại: Báo cáo; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Cracking is one of the important distresses that can be used to trigger pavement maintenance treatments. Traditional crack rating is commonly based on the Pavement Condition Index (PCI) approach involving time-consuming visual inspection and manual classification processes. The emergence of automatic and high-speed laser imaging devices significantly improves the efficiency and productivity of pavement crack data collection but it requires suitable methods and concepts for automatic crack ratings. This paper discusses the development of an automatic pavement crack rating using crack data collected from a high speed 3D sensor. Two levels of crack ratings are proposed: Level 1 provides detailed crack information including cracking extent, crack types and severity, and Level 2 is a macro-indicator of general/overall cracking extent on a pavement section of 10 m length. The method and concept were developed and tested initially for Singapore expressway network under the effort of the Land Transport Authority (LTA) of Singapore to integrate crack data into the pavement management system (PMS).
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn