Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 109,883,266
Automatic Pavement Crack Rating for Network-Level Pavement Management System
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Jun Yew Tan, Teron Nguyen, S Kapilan, Than Than Nyunt, Yeow Hoo Lim, Yin Fong Leong
Nơi đăng:
Road and Airfield Pavement Technology. Lecture Notes in Civil Engineering, vol 193. Springer, Cham;
S
ố:
193;
Từ->đến trang
: 83-97;
Năm:
2022
Lĩnh vực:
Chưa xác định;
Loại:
Báo cáo;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Cracking is one of the important distresses that can be used to trigger pavement maintenance treatments. Traditional crack rating is commonly based on the Pavement Condition Index (PCI) approach involving time-consuming visual inspection and manual classification processes. The emergence of automatic and high-speed laser imaging devices significantly improves the efficiency and productivity of pavement crack data collection but it requires suitable methods and concepts for automatic crack ratings. This paper discusses the development of an automatic pavement crack rating using crack data collected from a high speed 3D sensor. Two levels of crack ratings are proposed: Level 1 provides detailed crack information including cracking extent, crack types and severity, and Level 2 is a macro-indicator of general/overall cracking extent on a pavement section of 10 m length. The method and concept were developed and tested initially for Singapore expressway network under the effort of the Land Transport Authority (LTA) of Singapore to integrate crack data into the pavement management system (PMS).
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn