Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,857,181
Metaphors Used In Students’ Daily Conversations: Untold Stories
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Phạm Thị Tài
Nơi đăng:
Social Science and Humanities Journal, 2019;
S
ố:
ISSN: 2456 -2653;
Từ->đến trang
: 1190-1194;
Năm:
2019
Lĩnh vực:
Xã hội nhân văn;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
Metaphors are used every day to explain and elucidate emotions, feelings and make your speaking and writing more personal, more memorable, and more persuasive. The purpose of this study is to investigate the use of metaphors in daily conversations of young students in university environment contexts. Metaphors will be studied and discussed in all aspects: Metaphors in different poits of view; what metaphors are used by students in these conversations; Classification of used metaphors following cognitive linguistics. Contributing this research basis, by empoying both qualitive and quantitative methods, in this present study, contrastive analysis the use of metaphors will be also covered.
ABSTRACT
Metaphors are used every day to explain and elucidate emotions, feelings and make your speaking and writing more personal, more memorable, and more persuasive. The purpose of this study is to investigate the use of metaphors in daily conversations of young students in university environment contexts. Metaphors will be studied and discussed in all aspects: Metaphors in different poits of view; what metaphors are used by students in these conversations; Classification of used metaphors following cognitive linguistics. Contributing this research basis, by empoying both qualitive and quantitative methods, in this present study, contrastive analysis the use of metaphors will be also covered.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn