Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 109,889,528
APPLYING EFFORTLESS LISTENING TECHNIQUES TO IMPROVING LISTENING SKILL AND LIMITING DIFFICULTIES IN LISTENING LEARNING ENCOUNTERED BY VIETNAMESE STUDENTS
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Phạm Thị Tài
Nơi đăng:
Tạp chí Ngôn Ngữ và Đời Sống;
S
ố:
ISSN 0868 - 3409;
Từ->đến trang
: 101 - 111;
Năm:
2024
Lĩnh vực:
Ngôn ngữ;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Trong nước
TÓM TẮT
Listening is one of the four abilities that is essential in the process of language acquisition, especially in English, because it helps students improve their pronunciation and establish effective communication skills. Listening is consistently ranked as one of the most difficult abilities for non-English majors, followed by speaking and reading. This study's participants were 100 freshmen majoring in English, University of Foreign Language Studies, The University of Danang. They came from a variety of backgrounds, both rural and urban. They were given a questionnaire and asked to complete an interview paper in order to learn more about their listening skills difficulties and problems. From 100 students above, 20 students joined the experiment of listening test randomly. The goal of this study is to discover the challenges in listening skills of first-year students at FE-UFLS-UD, and to propose the Effortless listening approach as a recommendation for Vietnamese students.
ABSTRACT
Listening is one of the four abilities that is essential in the process of language acquisition, especially in English, because it helps students improve their pronunciation and establish effective communication skills. Listening is consistently ranked as one of the most difficult abilities for non-English majors, followed by speaking and reading. This study's participants were 100 freshmen majoring in English, University of Foreign Language Studies, The University of Danang. They came from a variety of backgrounds, both rural and urban. They were given a questionnaire and asked to complete an interview paper in order to learn more about their listening skills difficulties and problems. From 100 students above, 20 students joined the experiment of listening test randomly. The goal of this study is to discover the challenges in listening skills of first-year students at FE-UFLS-UD, and to propose the Effortless listening approach as a recommendation for Vietnamese students.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn