Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 106,831,685

 日本語複合動詞が教材でどのように扱われているか―ベトナムの外国語大学日本語学科における使用教材の分析から―(Treatment of Japanese Compound Verbs: An Analysis of Japanese Language Education Teaching Materials in Vietnam)
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: PHAM Thi Thanh Thao
Nơi đăng: 日本語教育方法研究会 Japanese Language Education Methods (JLEM); Số: Vol.28, No.1;Từ->đến trang: 78-79;Năm: 2021
Lĩnh vực: Ngôn ngữ; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
This research analyzes how Japanese compound verbs are treated in educational materials used at a foreign language university in Vietnam. Specifically, this research examines the polysemic compound verb stems -komu, -dasu, -ageru/agaru from the perspective of both frequency and semantic use. It was found that while -dasu occurs relatively frequently, the verb stems -komuand -ageru/agaru occur too infrequently. Additionally, all of these verb stems were hardly ever shown in forms expressing grammatical aspect. The results suggests a need for educational materials to address the expression of aspect using compound verbs, and for students to be encouraged to use them.
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn