Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,952,829
A Cognitive study of Nonlinguistic Factors Affecting the use of Prepositions by Vietnamese Native Speakers
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Phuc Tran Huu, Thang Nguyen Tat, Nghi Tran Tin
Nơi đăng:
International Journal of Applied Linguistics & English Literature;
S
ố:
E-ISSN: 2200-3452 & P-ISSN: 2200-3592 Vol.8, No.1;
Từ->đến trang
: 148-159;
Năm:
2019
Lĩnh vực:
Ngôn ngữ;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
This article investigates factors that influence the use of English expressions made by Vietnamese native students at Ho Chi Minh City University of Food Industry (HUFI). The research is conducted to analyze the factors that validly affect the usage of prepositions by EFL learners based on a variety of personal data and background of the participants. It is hypothesized that the application of prepositions is affected by some of geographical and social factors rather than linguistics matters. With the help of the software SPSS, the research took a thorough exploration into certain hindered elements in Vietnamese that may affect the language acquisition through negative interference to EFL learners. The data came from the survey of 141 EFL students at HUFI. A number of factors that appear to influence the use of English prepositions made by EFL learners. The findings discovered that location, favourite colours and negative transfers influenced the use of prepositions rather than the other factors, e.g. gender, reading habits, leisure activities, outdoor activities. The result of the study contributes to the understanding of the hindering factors to the SLA in teaching English prepositions under the light of Cognitive Linguistics. Practical suggestions for EFL pedagogy and research are also included in this paper.
[
a cognitive study of non-linguistics factors affecting the use of prepositions.pdf
]
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn