Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,818,539
A Corpus-Based Study on the Most Frequently Used English Prepositions: A Conceptual Transfer Perspective
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Tran Tin Nghi, Tran Huu Phuc
Nơi đăng:
Journal of Theory and Practice in Language Studies;
S
ố:
Vol. 12, No. 2;
Từ->đến trang
: 213-220;
Năm:
2022
Lĩnh vực:
Ngôn ngữ;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ISSN 1799-2591
Theory and Practice in Language Studies, Vol. 12, No. 2, pp. 213-220, February 2022
DOI: https://doi.org/10.17507/tpls.1202.01
ABSTRACT
This corpus-based study aims to examine the frequencies of English preposition usages from the
perspective of conceptual transfer. The authors have built up a corpus from third-year English – majored
students' Academic writing tasks (HSAC) as their Ending-course assignments from Ho Chi Minh City
University of Food Industry for two consecutive semesters in the academic year 2019 – 2020. This corpus was
used as the source of data in analyzing the frequencies of prepositions in their essays. Two hundred and fifty
pieces of writing were examined. The concordance output was used to determine the frequency of English
preposition usage and types of errors via Sketch Engine Software. The findings showed a negative relationship
between prepositional senses and their collocations with certain Vietnamese linguistic features. The study also
revealed that negative conceptual transfer was recurrent and systematic. Based upon the findings, a
conceptual framework for teaching and learning functional words like prepositions was drawn for language
teachers and learners in a foreign language context.
Index Terms—corpus-based approach, English prepositions, conceptual transfer, mother tongue, foreign
language
[
a corpus-based study on the most frequently used english prepositions a conceptual transfer perspective.pdf
]
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn