Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,038,645
Performance-Based Design of Inundated Coastal Structures
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Trung Q. Do
, John van de Lindt, Daniel Cox
Nơi đăng:
Engineering Mechanic Institute Conference - EMI 2016/PMC 2016;
S
ố:
80;
Từ->đến trang
: 217-217;
Năm:
2016
Lĩnh vực:
Khoa học;
Loại:
Báo cáo;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
Finite element models for modeling the structural response of structures to earthquakes and wind loading are well developed. However, the applicability of these numerical models to other hazards such as wave loading due to extreme wind storms is less well understood, particularly due to complex nature of waves interacting with real geometries. This paper presents a unique application to performance-based design development using a numerical model of a wave flume. The model is shown to be able represent the physical 2-D wave flume at Oregon State University including the wave maker, flume and test specimens with sufficient accuracy for design code development applications. Wave spectra at the location of the test specimens were compared to wave spectra inshallow water to ensure they matched the design hurricane waves. Two existing laboratory tests, namely a full scale transverse wood wall subjected to wave loading and a large scale I-10 bridge subjected to wave loading, were used to confirm the accuracy of the modeling approach. The same approach is used for a full-scale numerical model of a bridge section to illustrate the use of fragility curves for performance-based design of inundated coastal infrastructures.
ABSTRACT
Finite element models for modeling the structural response of structures to earthquakes and wind loading are well developed. However, the applicability of these numerical models to other hazards such as wave loading due to extreme wind storms is less well understood, particularly due to complex nature of waves interacting with real geometries. This paper presents a unique application to performance-based design development using a numerical model of a wave flume. The model is shown to be able represent the physical 2-D wave flume at Oregon State University including the wave maker, flume and test specimens with sufficient accuracy for design code development applications. Wave spectra at the location of the test specimens were compared to wave spectra inshallow water to ensure they matched the design hurricane waves. Two existing laboratory tests, namely a full scale transverse wood wall subjected to wave loading and a large scale I-10 bridge subjected to wave loading, were used to confirm the accuracy of the modeling approach. The same approach is used for a full-scale numerical model of a bridge section to illustrate the use of fragility curves for performance-based design of inundated coastal infrastructures.
[
2016\2016m05d028_3_33_22EMI-PMC2016-Trung_DO.pdf
]
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn