Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 106,689,292

 Thiết kế các bài kiểm tra đánh giá kỹ năng nghe hiểu tại các trường phổ thông: Định hướng nhanh để phát triển năng lực giao tiếp.
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Nguyễn Văn Long - Nguyễn Văn Tuyên
Nơi đăng: International conference on English Language Testing and Assessment for School-age Learners; Số: 1;Từ->đến trang: 74-81;Năm: 2014
Lĩnh vực: Giáo dục; Loại: Báo cáo; Thể loại: Trong nước
TÓM TẮT
ABSTRACT
It is axiomatic that language skills should be integrated in teaching and learning. However, it is the fact in Vietnam that learners are much better at writing and reading than at listening and speaking skills. The balancing of these 4 macro skills of Vietnamese speakers of English is an essential demand to reach the missions of the National Foreign Languages 2020 project. This paper aims to explain why listening comprehension assessment should be reinforced at secondary and high schools as a shortcut to English communicative orientation development. It also discusses the factors that need taking into consideration when designing a listening test. The authors of this paper also discuss some current issues between language teaching and testing in Vietnam. At the end of the paper, the authors also recommend some possible kinds of questions in designing a test and the support of ICT in applying listening tests on learners of English at secondary and high schools in Vietnam.
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn