Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,329,055
An Exploration of Developing ICT-Related Pedagogical Strategies in the Professional Development of EFL Teachers in Vietnam
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Tuyen Van Nguyen, Helena Hingwa Sit, Shen Chen
Nơi đăng:
The Springer Nature;
S
ố:
2524-4086;
Từ->đến trang
: 203-220;
Năm:
2022
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
In the ever-changing educational environment, the application of information and communication technology (ICT) continues to emerge as an urgent trend for teacher educators in all subject areas. This has never been more so the case until the Covid-19 crisis, which has seen a massive push for online learning as students, teachers, and school communities everywhere have been forced to adapt to unprecedented challenges as a result of the pandemic. Recent studies reveal that in-service K-12 English as a foreign language (EFL) teachers are facing a pedagogical problem of how to use ICT to teach their students in Vietnam. Consequently, preparing in-service teachers for ICT skills in the “new norm” due to the global pandemic is urgently needed. This paper attempts to explore effective pedagogical strategies for ICT-related EFL teacher professional development (PD) in the current Vietnamese education context. It aims to identify which factors should be taken into account when an ICT-related teacher training program is implemented. Qualitative-oriented research methods using meta-synthesis and document review were employed in this study, revealing five important factors that are explored in this paper. The study is significant in providing more insights into what effective practice-oriented pedagogical strategies are needed to facilitate teachers to enhance their ICT-related skills for K-12 EFL teachers in Vietnam. It is also anticipated that the findings will help bridge the gap between theory and practice of ICT-related teacher PD in Vietnam, and in countries where there are contextual similarities.
_____________________________________
https://doi.org/10.1007/978-981-16-8329-9_11
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn