Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,314,324
Online systematic guided reading strategies to improve EFL students’ reading performance
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Alek & Van-Tuyen Nguyen
Nơi đăng:
XLinguae-European Scientific Language Journal;
S
ố:
16 (2);
Từ->đến trang
: 69-84;
Năm:
2023
Lĩnh vực:
Ngôn ngữ;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
The present study aims to examine the effects of incorporating online systematic guided reading strategies (SGRS) on the reading performance of English as a foreign language (EFL) learners. The study employed a mixed-method approach with a one-group pre-test and post-test design. The participants were recruited from second-year students majoring in English language. The quantitative data were subjected to statistical analysis using a t-test, while the qualitative data were analyzed and interpreted based on the participants' responses to open-ended survey questions and in-depth interviews regarding the use of online SGRS. The findings indicate that the implementation of SGRS significantly improved the reading performance of EFL students (p < 0.05). The study's implications for EFL teaching and research on learners' reading competence are also discussed in depth.
__________________________________
https://doi.org/10.18355/XL.2023.16.02.06
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn