Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,314,324

 Online systematic guided reading strategies to improve EFL students’ reading performance
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Alek & Van-Tuyen Nguyen
Nơi đăng: XLinguae-European Scientific Language Journal; Số: 16 (2);Từ->đến trang: 69-84;Năm: 2023
Lĩnh vực: Ngôn ngữ; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT

ABSTRACT
The present study aims to examine the effects of incorporating online systematic guided reading strategies (SGRS) on the reading performance of English as a foreign language (EFL) learners. The study employed a mixed-method approach with a one-group pre-test and post-test design. The participants were recruited from second-year students majoring in English language. The quantitative data were subjected to statistical analysis using a t-test, while the qualitative data were analyzed and interpreted based on the participants' responses to open-ended survey questions and in-depth interviews regarding the use of online SGRS. The findings indicate that the implementation of SGRS significantly improved the reading performance of EFL students (p < 0.05). The study's implications for EFL teaching and research on learners' reading competence are also discussed in depth.
__________________________________
https://doi.org/10.18355/XL.2023.16.02.06
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn