Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,336,408

 Beyond Knowledge: Multiple Faceted Efficacious Impacts of Blended Learning Affordance on EFL learners
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Van Tuyen Nguyen, Helena Sit, Shen Chen
Nơi đăng: The Springer Nature; Số: 2023;Từ->đến trang: 103-128;Năm: 2023
Lĩnh vực: Công nghệ thông tin; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
This research aims at exploring evidence of multiple-faceted but salient effects that the affordance of blended learning (BL) impacts learning experiences of English as a foreign language (EFL) students. Methodological triangulation was employed in this study. The pretest–posttest results were compared, survey was conducted, and study logs were analyzed from the learning management system (Moodle platform) of the experiment. The total number of 166 participants at a university in Vietnam were involved in the study. The findings show that besides knowledge enhancement, learners being exposed to an appropriate instructional design of BL environment derive more benefits, including improvement of substantial learning skills and positive changes in attitude toward their learning. Recommendations to improve professional development programs in language teacher education with BL and EFL teaching are also addressed. It provides wider implications for researchers, language teacher educators, and practitioners in the contexts that share similar teaching culture with Vietnam.
____________________________________
https://doi.org/10.1007/978-981-99-7559-4_6
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn