Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,315,571
Assessing the Nexus of EFL Learners’ Academic Self-concept and Their Formal English Vocabulary Knowledge
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Alek, Van Tuyen, Nguyen & Syarifuddin Dollah
Nơi đăng:
International Journal of Language Education;
S
ố:
7;
Từ->đến trang
: 271-290;
Năm:
2023
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
This investigation aimed to explore the correlation between undergraduate English as a foreign language (EFL) learners’ academic self-concept and their formal English vocabulary knowledge. The quantitative method with a correlational analysis design was applied. The participants completed a written vocabulary test in English and filled in an academic self-concept questionnaire. The data were analysed with using simple correlation regression. The results show that the undergraduate EFL learners’ academic self-concept has a positive correlation with the learners’ formal English vocabulary knowledge. Vocabulary learning was influenced by the extent of exposure to four factors including word self-regulation, general intellectual ability, motivation, and creativity that support the learners’ vanaocabulary knowledge achievement. The results suggest that teacher educators should pay more attention to the enhancement of the power of EFL learners’ academic self-concept to help the acceleration of EFL teaching and learning. A call for strengthening the academic self-concepts of EFL students and some essential considerations to be made before beginning the development of learners' English vocabulary knowledge are discussed. Last but not least, some pedagogical implications are proposed for EFL teacher educators.
_________________________________
https://doi.org/10.26858/ijole.v7i2.36048
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn