Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 75,104,053

 Community-based tourism and destination attractiveness: from theory to practice
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Võ Thị Quỳnh Nga
Nơi đăng: Journal of Tourism, Hospitality and Sports; Số: Vol 49;Từ->đến trang: 24-36;Năm: 2020
Lĩnh vực: Kinh tế; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT

ABSTRACT
Community-based tourism (CBT) is an approach for tourism development that highlights the active participation of the community as a producer, owner, decision-maker in the tourism development of a destination. It has been considered as a sustainable tourism development orientation because it creates employment and increases income for local communities, making them more aware of the responsibility to preserve and enrich their local tourism resources. However, one of the crucial indicators of the sustainability of a CBT venture is commercial viability which is mostly influenced by destination attractiveness to the tourists. Firstly, this paper aims at identifying core attractive attributes from which CBT is frequently developed. A case-based study is carried out on thirty
documented successful CBT practices in many parts of the world. From that, this paper points out five types of core attractive attribute of the destination on which CBT can be developed. Then, this paper will discuss how CBT can make a destination more attractive. Finally, the paper will suggest some actions for tourism policymakers of a CBT destination.
[ 2020\2020m06d010_8_48_14Nga-Community-based_tourism_and_destination_attractiveness-from_theory_to_practice.pdf ]
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn