Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,698,894

 Vai trò của cảm xúc về điểm đến đối với ý định lựa chọn điểm đến nội địa của sinh viên: mô hình lý thuyết
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Vo Thi Quynh Nga
Nơi đăng: 5th Kuala Lumpur International Multidisciplinary Academic Conference 2023 (KLIMAC2023); Số: 10-June;Từ->đến trang: 134-145;Năm: 2023
Lĩnh vực: Kinh tế; Loại: Báo cáo; Thể loại: Trong nước
TÓM TẮT
ABSTRACT
The student travel market has boomed in Vietnam in recent years. This growth has brought significant opportunities for domestic tourism destinations as student travelers often prefer short-haul journey due to poor budget. Understanding their destination choices is crucial for policy-makers of those destinations. The purpose of this article is to propose a conceptual model for predicting the intention of domestic tourism destination choice among student travelers. Building upon literature review, the paper integrates destination emotion into the Theory of Planned Behavior (TPB) model. Consequently, in the extended TPB model, intention to visit a domestic destinationin of student is assumen to be influenced directly and positively not only by the original factors (attitude, subjective norms, perceived behavioral control) but also by emotions towards the destination such as joy, love, and positive surprise.
[ 2023\2023m011d04_5_57_46KLIMAC2023__030_020_A3QIaY48eb.docx ]
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn