Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,835,863
Ứng dụng CNTT của giáo viên trong giảng dạy tiếng Anh tại Việt Nam
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Huynh Ngoc Mai Kha; Pham Thi To Nhu; Tan Choon Keong
Nơi đăng:
Journal of Information System and Technology Management;
S
ố:
3(9);
Từ->đến trang
: 39-49;
Năm:
2018
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
The purpose of this case study was to understand the real use of ICT of teachers in teaching English in Vietnam. A total of 200 primary school teachers of English from 5 provinces in Vietnam took part in this study. These teachers were interviewed and asked to write reflection journals on the ICT use they had in their teaching context. The results indicated that in spite of the fact that using ICT in teaching English in Vietnam has become much more popular than before, the majority of them were still at low level users (levels 2-3) according to Lin, Wang and Lin’s pedagogy * technology model (2012) for ICT integration in education. The study also mentioned factors that influenced the use of ICT and pointed out recommendations to push up the use of ICT among teachers of English in Vietnam.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn