Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,123,974
The Impact of Multilingual Policies towards Socio-economic Development in Vietnam
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Phạm Thị Tố Như; Huỳnh Ngọc Mai Kha
Nơi đăng:
Journal of Positive Psychology and Wellbeing;
S
ố:
5 (04);
Từ->đến trang
: 276-285;
Năm:
2021
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
The purpose of this mixed-method study was to understand the impact of multilingual policies at University of Foreign Language Studies, the University of Danang, Vietnam towards socio-economic development in the middle area of Vietnam. The study examined a large number of university graduates in different times and employers to investigate the contribution of this policy thanks to the training of the University. Data collected from surveys and interviews were analysed to unpack the employment situation, the suitability of the training curriculum towards alumni’ careers, levels of satisfaction related to knowledge and skills that employers rate for alumni’s work performance. The results indicated that alumni of different foreign languages from this university could do different kinds of jobs and most employers highly appreciate their work performance. The study also suggested recommendations to better the situation.
ABSTRACT
The purpose of this mixed-method study was to understand the impact of multilingual policies at University of Foreign Language Studies, the University of Danang, Vietnam towards socio-economic development in the middle area of Vietnam. The study examined a large number of university graduates in different times and employers to investigate the contribution of this policy thanks to the training of the University. Data collected from surveys and interviews were analysed to unpack the employment situation, the suitability of the training curriculum towards alumni’ careers, levels of satisfaction related to knowledge and skills that employers rate for alumni’s work performance. The results indicated that alumni of different foreign languages from this university could do different kinds of jobs and most employers highly appreciate their work performance. The study also suggested recommendations to better the situation.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn