Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,152,279

 Nghiên cứu về tác động của các ứng dụng công nghê thông tin trong dạy học nhằm nâng cao kỹ năng về tri nhận của con người - các định hướng cho giảng dạy ngôn ngữ
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Huỳnh Ngọc Mai Kha
Nơi đăng: Proceedings of the AsiaCALL International Conference; Số: 4;Từ->đến trang: 150-158;Năm: 2023
Lĩnh vực: Giáo dục; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
The purpose of this study is to investigate the impact of ICT application on the acquisition of cognitive skills of language learners. A questionnairedesigned by Barnard et al. (2009) has been adopted to collect responses from participants in a teacher training program conducted by the University of Foreign Languages Studies, The UD. The research results demonstrate a positive tendency in language learners to acquire cognitive skills such as academic self-efficacy, time planning and management, study regulation, task strategies, and metacognitive activitieswhen exposed to the online learning environment. This also suggests implicationsfor language instructors totake into consideration to improve learning outcomes.
ABSTRACT
The purpose of this study is to investigate the impact of ICT application on the acquisition of cognitive skills of language learners. A questionnairedesigned by Barnard et al. (2009) has been adopted to collect responses from participants in a teacher training program conducted by the University of Foreign Languages Studies, The UD. The research results demonstrate a positive tendency in language learners to acquire cognitive skills such as academic self-efficacy, time planning and management, study regulation, task strategies, and metacognitive activitieswhen exposed to the online learning environment. This also suggests implicationsfor language instructors totake into consideration to improve learning outcomes.
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn