Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,327,177
Solving optimization problems in emergency evacuation
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Dinh Thi Hong Huyen, Hoang Thi Thanh Ha, Michel Occello
Nơi đăng:
Tạp chí Khoa học và Công nghệ-Đại học Đà Nẵng;
S
ố:
Vol.21.No.6.2;
Từ->đến trang
: 52-59;
Năm:
2023
Lĩnh vực:
Công nghệ thông tin;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Trong nước
TÓM TẮT
In this paper, we propose a method to solve the optimization problem in an emergency evacuation. Specifically, when passengers are waiting for their flight in the lounge and a fire breaks out. How to evacuate all passengers to a safe place with the minimum total evacuation time? To solve the problem, we propose a method based on the multi-agent multi-level model MAS-GiG [1], combined with the shortest path algorithm to guide passengers to evacuate to a safe place. Additionally, we address issues that arise during the evacuation process, such as reducing the speed of groups when two or more groups collide, and changing the evacuation plan when the routes to the exit are blocked. We compare the proposed method with the method in [2] to provide specific evaluations and future research directions. The testing environment is the departure hall, 1st floor of Danang International Airport.
ABSTRACT
In this paper, we propose a method to solve the optimization problem in an emergency evacuation. Specifically, when passengers are waiting for their flight in the lounge and a fire breaks out. How to evacuate all passengers to a safe place with the minimum total evacuation time? To solve the problem, we propose a method based on the multi-agent multi-level model MAS-GiG [1], combined with the shortest path algorithm to guide passengers to evacuate to a safe place. Additionally, we address issues that arise during the evacuation process, such as reducing the speed of groups when two or more groups collide, and changing the evacuation plan when the routes to the exit are blocked. We compare the proposed method with the method in [2] to provide specific evaluations and future research directions. The testing environment is the departure hall, 1st floor of Danang International Airport.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn