Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,342,671
Design and experimental evaluation of mas-gig model for crowd evacuation planning in case of fire
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Dinh Thi Hong Huyen, Hoang Thi Thanh Ha, Michel Occello
Nơi đăng:
International Conference on Artificial Intelligence and Big Data in Digital Era- Springer International Publishing;
S
ố:
1;
Từ->đến trang
: 615-626;
Năm:
2021
Lĩnh vực:
Công nghệ thông tin;
Loại:
Báo cáo;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
In this paper, we proposed the design and experimental evaluation of the Multiagent System-Group in Group (MAS-GiG) model for crowd evacuation planning in case of fire. We incorporated two MAS-GiG models for an application. Case studies were conducted in the arrivals and departures halls of stations. The evacuation guide strategy is implemented based on a pre-built plan. The evacuation guide is only done one way through the exits. The results are the number of total evacuation times and remaining occupants after evacuation. The smaller these two values are, the better the proposed model is. The experiment was performed at a departure hall that has a structure similar to the 1st floor, Danang international airport.
ABSTRACT
In this paper, we proposed the design and experimental evaluation of the Multiagent System-Group in Group (MAS-GiG) model for crowd evacuation planning in case of fire. We incorporated two MAS-GiG models for an application. Case studies were conducted in the arrivals and departures halls of stations. The evacuation guide strategy is implemented based on a pre-built plan. The evacuation guide is only done one way through the exits. The results are the number of total evacuation times and remaining occupants after evacuation. The smaller these two values are, the better the proposed model is. The experiment was performed at a departure hall that has a structure similar to the 1st floor, Danang international airport.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn