Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,743,358
Technology readiness and satisfaction in Vietnam's luxury hotel
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Le Van Huy; Pham Thi Hoan Nguyen; Pham Long; Ronald Berry
Nơi đăng:
International Journal Management and Decision Making (ESCI, SCOPUS);
S
ố:
Vol. 18, No. 2;
Từ->đến trang
: 183-208;
Năm:
2019
Lĩnh vực:
Kinh tế;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
The objective of this study was to examine the relationships among customer’s technology readiness, technology acceptance, and satisfaction with technologies commonly available in luxury hotels. The data for this study was collected from 828 international tourists who stayed in luxury hotels in Vietnam. The results showed that optimism and innovativeness positively influenced perceived ease of use, while four dimensions of technology readiness positively influenced perceived usefulness. In addition, optimism, discomfort, and insecurity had impacts on customer satisfaction with technologies. Moreover, perceived ease of use had impacts on perceived usefulness and on customer satisfaction with technologies. Finally, theoretical contributions, managerial implications, and future research directions are discussed.
ABSTRACT
The objective of this study was to examine the relationships among customer’s technology readiness, technology acceptance, and satisfaction with technologies commonly available in luxury hotels. The data for this study was collected from 828 international tourists who stayed in luxury hotels in Vietnam. The results showed that optimism and innovativeness positively influenced perceived ease of use, while four dimensions of technology readiness positively influenced perceived usefulness. In addition, optimism, discomfort, and insecurity had impacts on customer satisfaction with technologies. Moreover, perceived ease of use had impacts on perceived usefulness and on customer satisfaction with technologies. Finally, theoretical contributions, managerial implications, and future research directions are discussed.
[
2019\2019m02d015_9_36_332019_-_Technology_readiness_and_satisfaction_in_Vietnam’s.pdf
]
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn