Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,826,486
Development and validation of a scale measuring hotel website service quality (HWebSQ)
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Van Huy Le; Huu Thai Thinh Nguyen; Ninh Nguyen; Simon Pervan
Nơi đăng:
Tourism Management Perspectives;
S
ố:
https://doi.org/10.1016/j.tmp.2020.100697;
Từ->đến trang
: 00-00;
Năm:
2020
Lĩnh vực:
Kinh tế;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
This research aims to develop and validate a scale to measure website service quality in the hotel industry, namely HWebSQ. It also establishes the predictive power of the new scale by examining its relationship with an expected outcome, i.e. customer purchase intention. The research employs a detailed scale development process: domain specification, item generation, scale refinement, purification and validation. Data were collected from tourists who stayed at 4-to-5-star hotels in Vietnam. The findings confirm HWebSQ to be a valid and reliable measure of hotel website service quality containing 34 items with 7 dimensions. These include website functionality, website design, response time, ease of use, information quality, interactivity and security. Each of these dimensions is positively associated with customer purchase intention. The newly developed HWebSQ scale would be valuable to managers of hotels and other accommodation services who are interested in designing and managing websites aimed at attracting and retaining customers.
ABSTRACT
This research aims to develop and validate a scale to measure website service quality in the hotel industry, namely HWebSQ. It also establishes the predictive power of the new scale by examining its relationship with an expected outcome, i.e. customer purchase intention. The research employs a detailed scale development process: domain specification, item generation, scale refinement, purification and validation. Data were collected from tourists who stayed at 4-to-5-star hotels in Vietnam. The findings confirm HWebSQ to be a valid and reliable measure of hotel website service quality containing 34 items with 7 dimensions. These include website functionality, website design, response time, ease of use, information quality, interactivity and security. Each of these dimensions is positively associated with customer purchase intention. The newly developed HWebSQ scale would be valuable to managers of hotels and other accommodation services who are interested in designing and managing websites aimed at attracting and retaining customers.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn