Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 109,410,741

 Vai trò mạng xã hội trong việc thúc đẩy hành vi du lịch xanh khi chọn điểm đến: Một nghiên cứu thực tiễn tại Việt Nam
Chủ nhiệm:  Lê Văn Huy; Thành viên:  The role of social media in driving green tourism behavior towards destination choice: An empirical study in Vietnam
Số: 502.02-2020.35 ; Năm hoàn thành: 2024; Đề tài cấp Nhà nước; Lĩnh vực: Kinh tế

Over the past several decades, global climate change has greatly affected the lives of people. To deal with this problem, many countries around the world have taken actions to ensure sustainable development. In fact, one of the important issues related to sustainable development is changing people's attitudes towards environmental problems through green consumption. In the tourism industry, green tourism is one of the topics that have attracted the attention of researchers and managers in recent years (Wang et al., 2018; Chung and Koo, 2015; Larson and et al, 2015 ...). Previous studies have emphasized the role of green tourism; upholding tourists' attitudes and behaviors to environmental issues and the role of media in changing behavior. In the tourism sector, many studies have highlighted the role of social media networks in changing the way tourists interact with each other and with hotel businesses, changing the way hotels attract and retain tourists. Although a number of previous studies have shown that social networks can reflect and influence tourists' attitudes towards green consumption, there is still a big research gap on the relationship between the ability, motivation, and opportunities of tourists to use social media and their green intent. By applying the theory of Ability, Motivation, and Opportunity (Ability, Motivation, and Opportunity - AMO theory) and Theory of Planned Behavior (TPB), this research aims to solving part of that research gap.



© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn