Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,947,807
Analysis of Dynamic Impact Factors of Bridge Due to Moving Vehicles Using Finite Element Method
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
T. Nguyen-Xuan, Y. Kuriyama,
T. Nguyen-Duy
Nơi đăng:
Lecture Notes in Mechanical Engineering. Springer, Singapore (Indexed by SCOPUS);
S
ố:
ISBN 978-981-10-7149-2 (https://doi.org/10.1007/978-981-10-7149-2_77);
Từ->đến trang
: 1105-1119;
Năm:
2018
Lĩnh vực:
Kỹ thuật;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
This article presents analysis of dynamic impact factors for displacement, bending moment, and shear force of bridge under moving vehicles by finite element method. Vehicle is a dumper truck with three axles. Each axle of vehicle is idealized as two mass dynamic systems, in which a mass is supported by a spring and a dashpot. The structural bridges are simulated as bending girder elements. The finite element method is applied to establish the overall model of vehicle–bridge interaction. Galerkin method and Green theory are used to discrete the motion equation of vehicle–bridge system in space domain. Solutions of the motion equations are solved by Runge–Kutta–Mersion method (RKM) in time domain. The numerical results are in good agreement with full-scale dynamic testing under controlled traffic condition of the super T concrete girder at NguyenTriPhuong Bridge in Danang city, Vietnam. Numerical results figure out that there are significant differences between dynamic factors for displacement, bending moment, and shear force. Therefore, the common use of only one dynamic impact factor for displacements, bending moment, and shear forces of bridge structure in each limited state should add more consideration. Furthermore, current results are references for bridge engineers to have more information for safety design requirements and suitability in bridge operation.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn