Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,080,455
Kriging Metamodel-Based Seismic Fragility Analysis of
Single-Bent Reinforced Concrete Highway Bridges
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Phuong Hoa Hoang
, Hoang Nam Phan
, Duy Thao Nguyen
and Fabrizio Paolacci
Nơi đăng:
Buildings 2021 (SCIE-Q1);
S
ố:
11, 238. https://doi.org/10.3390/buildings11060238;
Từ->đến trang
: 11, 238;
Năm:
2021
Lĩnh vực:
Kinh tế;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Uncertainty quantification is an important issue in the seismic fragility analysis of bridge
type structures. However, the influence of different sources of uncertainty on the seismic fragility of
the system is commonly overlooked due to the costly re-evaluation of numerical model simulations.
This paper aims to present a framework for the seismic fragility analysis of reinforced concrete highway bridges, where a data-driven metamodel is developed to approximate the structural response to
structural and ground motion uncertainties. The proposed framework to generate fragility curves
shows its efficiency while using a few finite element simulations and accounting for various modeling
uncertainties influencing the bridge seismic fragility. In this respect, a class of single-bent bridges
available in the literature is taken as a case study, whose three-dimensional finite element model
is established by the OpenSees software framework. Twenty near-source records from different
sources are selected and the Latin hypercube method is applied for generating the random samples
of modeling and ground motion parameters. The Kriging metamodel is then driven on the structural
response obtained from nonlinear time history analyses. Component fragility curves of the reinforced
concrete pier column are derived for different damage states using the Kriging metamodel whose
parameters are established considering different modeling parameters generated by Monte Carlo
simulations. The results demonstrate the efficiency of the proposed framework in interpolating the
structural response and deriving the fragility curve of the case study with any input conditions of
the random variables
[
buildings-11-00238-v2.pdf
]
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn