Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,356,439
Identifying Social-Emotional Skills Among Elementary School Students in Vietnam: A Cross-Sectional Study
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Le, D. M. ., Dao, O. T. ., Nguyen-Thi, H.-P. ., & Nguyen, T.-A. T. .
Nơi đăng:
International Journal of Education and Practice;
S
ố:
10(3),;
Từ->đến trang
: 277–286.;
Năm:
2022
Lĩnh vực:
Xã hội nhân văn;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
A child's or adolescent's social-emotional abilities are crucial as protective components in their overall development since they protect them from a variety of behavioral and mental health problems, including risky conduct and psychological symptoms such as rage, despair, and anxiety. The major purpose of this study was to investigate the social-emotional abilities of Vietnamese elementary school children, specifically their ability to collaborate and empathize with others and the ability to regulate their emotions and solve problems. Students in the 4th and 5th grades completed the 40-item questionnaire, with 562 boys and 764 girls answering the questions in total. As a result of the research, the primary finding indicated that social-emotional skills in elementary school children can be identified, strengthened, and nurtured. These skills enable children to accumulate and apply knowledge effectively to solve problems in life, achieve academic goals and become more empathetic to others, and build and cultivate better relationships with their peers and teachers.
Keywords: Collaboration, Emotion management, Empathy, Problem-solving skill, Social-emotional skill.
ABSTRACT
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn