Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,356,439

 Identifying Social-Emotional Skills Among Elementary School Students in Vietnam: A Cross-Sectional Study
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Le, D. M. ., Dao, O. T. ., Nguyen-Thi, H.-P. ., & Nguyen, T.-A. T. .
Nơi đăng: International Journal of Education and Practice; Số: 10(3),;Từ->đến trang: 277–286.;Năm: 2022
Lĩnh vực: Xã hội nhân văn; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT

A child's or adolescent's social-emotional abilities are crucial as protective components in their overall development since they protect them from a variety of behavioral and mental health problems, including risky conduct and psychological symptoms such as rage, despair, and anxiety. The major purpose of this study was to investigate the social-emotional abilities of Vietnamese elementary school children, specifically their ability to collaborate and empathize with others and the ability to regulate their emotions and solve problems. Students in the 4th and 5th grades completed the 40-item questionnaire, with 562 boys and 764 girls answering the questions in total. As a result of the research, the primary finding indicated that social-emotional skills in elementary school children can be identified, strengthened, and nurtured. These skills enable children to accumulate and apply knowledge effectively to solve problems in life, achieve academic goals and become more empathetic to others, and build and cultivate better relationships with their peers and teachers.
Keywords: Collaboration, Emotion management, Empathy, Problem-solving skill, Social-emotional skill.
ABSTRACT
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn