Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 106,999,329

 From peer review to peer rewriting
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Thi My Hang Nguyen
Nơi đăng: From Action to ASEAN: Action Research Colloquium for Language Teachers; Số: 1;Từ->đến trang: 2;Năm: 2014
Lĩnh vực: Ngôn ngữ; Loại: Báo cáo; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
The purpose of the study is to investigate the effectiveness of peer rewriting method in improving students’ writing skill. This study will be conducted with two first-year English major classes at University of Foreign Language Studies, the University of Danang, Vietnam. In the study, two classes will use the help of peers in two different ways. One class will follow the procedures of giving and getting peer feedback in the traditional way. In the other class, instead of giving feedback, the peer reviewer will be asked to rewrite the whole paper with the same content. In both classes, students will be asked to rewrite their first draft after receiving peer’s help. Students’ performance will be kept record and compare between two classes. Later, a few students in both classes will be interviewed to talk about the advantages and disadvantages of being both as a giver and a receiver when using peer feedback. The hypothesis is that students in peer rewriting class will enhance their writing fluency.
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn