Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,033,558
Second Language Knowledge of Collocation
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Thi My Hang Nguyen
Nơi đăng:
2013 International Conference on Innovation in English Teaching and Research;
S
ố:
1;
Từ->đến trang
: 26;
Năm:
2013
Lĩnh vực:
Ngôn ngữ;
Loại:
Báo cáo;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
This study examines (a) Vietnamese EFL learners’ knowledge of verb-noun and adjective-noun collocations at three word frequency levels: 1000, 2000, and 3000, (b) knowledge of the form-meaning connection of single-word items at the same frequency levels, and (c) the relationship between knowledge of collocation and form-meaning connection of single word items. A total of 100 students took a 180-item collocation test and a new version of the Vocabulary Levels Test. The findings of the study indicated that (a) the participants had insufficient knowledge of collocation, (b) there was little difference between knowledge of adjective-noun and verb-noun collocations, (c) knowledge of form-meaning connection was much greater than collocational knowledge, (d) the development of collocational knowledge was found to be affected by frequency in the same way as single-word items, and (e) there was a positive relationship between knowledge of collocation and knowledge of form-meaning connection.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn