Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 103,463,738
A simulation study on a port-injection SI engine fueled withhydroxy-enriched biogas.
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Van Ga Bui, Van Nam Tran, Anh Tuan Hoang, Thi Minh Tu Bui,
Anh Vu Vo
Nơi đăng:
Energy Sources, Part A: Recovery, Utilization, and Environmental Effects;
S
ố:
50;
Từ->đến trang
: 1-6;
Năm:
2020
Lĩnh vực:
Khoa học công nghệ;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
In addition to other renewable energy sources being used to minimize the environmental pollution and climate change as well as to satisfy the ever-increasing demands of the society on the energy, biogas is considered abundant resources for energy production. The strategies of using biogas source for internal combustion engines may be a good and potential solution for saving fossil fuel and reducing pollution emission. In this current study, hydroxy (HHO) -enriched biogas under two pathways such as dual injection and blend injection was used to fuel an SI engine aiming to assess the performance (via in-cylinder pressure and indicated cycle work) and emission characteristics (CO and NOx emissions) when the input parameters including HHO/biogas ratios, the position of butterfly valve in the intake manifold, angle of HHO injection were varied. As a result, the dual injection strategy of HHO-enriched biogas produced an advantageous distribution of H2 and CH4 in combustion chamber, which improved combustion efficiency and reduced pollutant emissions. With a fixed HHO injection duration of 2.7 ms, the dual injection led to an increase in HHO concentration at all engine loads, which improved complete combustion in critical operating conditions. Increase of HHO content led to a decrease of optimal advance ignition angle and reduced the range of its variation with engine speed. In closing, HHO addition into biogas was found to improve the engine performance, to reduce CO emission, although it also increases NOx concentration. Biogas enriched by 20% HHO was considered as the best compromise between engine performance and pollution emissions with indicated engine cycle work of 204 J/cyc, CO emission of 0.74%, and NOx emission of 1192 ppm. Moreover, the ignition maps for biogas and HHO were built to point out the optimal range of advance ignition timing for the application purpose to real experiments in the future.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn