Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 103,464,730
Combustion characteristics of DA465QE engine fueled with HHO enriched biogas
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Anh Vu Vo
1*
, Thi Minh Tu Bui
1
, Tan Tien Huynh
1
,
Thong Ngo Tan
2
Nơi đăng:
MMMS2022 - The Third International Conference on Material, Machines, and Methods for Sustainable;
S
ố:
5;
Từ->đến trang
: 1-6;
Năm:
2022
Lĩnh vực:
Chưa xác định;
Loại:
Báo cáo;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
This work presents the results of numerical simulation on the combustion characteristics and effects of HHO addition into biogas on performance and pollution emissions of DA465QE engine. The results showed that at a given operating condition, indicative work cycle Wi increases with increase of HHO, CH
4
concentrations and load regime; but it decreases with the increase in engine speed and reaches peak value as variation of equivalence ratio and advanced ignition timing. Combustion temperature T and NOx concentration in exhaust gas also increase with the increase in HHO, CH
4
concentrations, load regime and advanced ignition timing; but it decreases with the increase in engine speed and reaches peak value as variation of equivalence ratio. The increase rate of NO
x
concentration with equivalence ratio is much higher than that of Wi and T. When HHO concentration in the mixture with biogas is lower than 30%, the gain of Wi is advantageous before the increase of NO
x
. The addition HHO is more interesting as biogas engine operates with lean mixture. At a given engine speed, optimal ignition timing reduces 6°CA as adding 30% HHO into biogas. A compromise between performance and NO
x
emission can be obtained by appropriate adjustment of operating conditions of the engine fueled with HHO enriched biogas.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn