Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 109,880,901
Factors Influence Research Productivity of Academic Staff at a Research-oriented University in Viet Nam
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Nguyen, Q. H.
Nơi đăng:
Research Conference, School of Education and Professional Studies, Griffith University, Australia
abortion stories gone wrong
how to abort at home
teenage abortion facts
;
S
ố:
xxx;
Từ->đến trang
: xxx;
Năm:
2014
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Báo cáo;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Research productivity is one of the crucial measures for academic success in higher education, especially at research universities. It is a criterion for maintaining tenure, having promotion, or getting research grants. So, the pressure of “publish or perish” always depresses academic staff because some of them are productive, while some others are not so. Previous studies indicated that research productivity is influenced by many factors. The factors might relate to individual motivation to do research of each academic staff, and/or to policy for research, infrastructure support for research, or research climate of a university. However, a common pattern which can be used to predict research productivity has never been existed because research productivity varies among contexts. This quantitative study aims to explore factors which have influences on research productivity of academic staff at a research-oriented university in Vietnam. An online questionnaire survey was used to collect data from 526 academic staff of this university. The principal axis factoring analysis has been used to generate factors. 17 factors have been found to be significantly correlated to research productivity. The results will assist leaders of this university in designing and implementing strategic solutions in order to increase research productivity of academic staff.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn