Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,358,548
Determinants affecting green purchase intention: A case of Vietnamese consumers.
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Nguyen To Nhu, Dang Van My, Ngo Thi Khue Thu
Nơi đăng:
Journal of Management Information and Decision Sciences;
S
ố:
Volume 22, Issue 2, 2019;
Từ->đến trang
: 136-147;
Năm:
2019
Lĩnh vực:
Kinh tế;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
Environmental pollution is a serious problem that all countries are facing, especially Vietnam’ s economy is growing very fast in recent years. The development and marketing ofproducts designed to reduce negative effects on the environment, which can meet the needs ofconsumers and society. The main purpose of this study is to find out determinants affecting greenpurchase intention of Vietnamese consumers. The researchers surveyed 800 consumers relatedto the green purchase intention. Consumers answered 23 items and 785 questionnairesprocessed. The Data collected from November 2018 to February 2019 in four big cities ofVietnam, 200 consumers for each city using Simple Random Sampling technique. TheCronbach's Alpha and the Exploratory Factor Analysis (EFA) used for Structural EquationModelling (SEM) technique and using partial least squares method. Finally, the findings of thestudy have five factors affecting green purchase intention with significance level 0.01.
ABSTRACT
Environmental pollution is a serious problem that all countries are facing, especially Vietnam’ s economy is growing very fast in recent years. The development and marketing ofproducts designed to reduce negative effects on the environment, which can meet the needs ofconsumers and society. The main purpose of this study is to find out determinants affecting greenpurchase intention of Vietnamese consumers. The researchers surveyed 800 consumers relatedto the green purchase intention. Consumers answered 23 items and 785 questionnairesprocessed. The Data collected from November 2018 to February 2019 in four big cities ofVietnam, 200 consumers for each city using Simple Random Sampling technique. TheCronbach's Alpha and the Exploratory Factor Analysis (EFA) used for Structural EquationModelling (SEM) technique and using partial least squares method. Finally, the findings of thestudy have five factors affecting green purchase intention with significance level 0.01.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn