Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,349,501
Research on customer experience and customer loyalty in E-retailing
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Ngo Thi Khue Thu, Huynh Thi Ngoc Quyen, Nguyen Thanh Hoai
Nơi đăng:
Journal of science and technology;
S
ố:
Vol. 21, No 12.2;
Từ->đến trang
: 41-49;
Năm:
2023
Lĩnh vực:
Chưa xác định;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
The customer experience has an impact on the business’s revenue and profit, especially during the COVID-19 pandemic and the growth of the e-retail industry in Vietnam. Therefore, retailing businesses need to know how to manage a positive customer experience. The research objectives are to systematize the rationale related to customer experience, customer experience prefixes and suffixes, and their relationship in the Vietnamese e-retailing context. The quantitative research surveyed over 300 customers and analyzed data with the PLS-SEM method. The research findings show that customer experience affects customer satisfaction and loyalty, and the factors affecting customer experience include web usability, flow state, customer services, products, and customization. However, the factors such as security, e-word-of-mouth, and economic value do not affect the customer experience in the context of Vietnam. The research proposes that technology companies, retailers, and managers focus on creating positive customer experiences through customer service, flow state, web usability, customization, and product.
ABSTRACT
The customer experience has an impact on the business’s revenue and profit, especially during the COVID-19 pandemic and the growth of the e-retail industry in Vietnam. Therefore, retailing businesses need to know how to manage a positive customer experience. The research objectives are to systematize the rationale related to customer experience, customer experience prefixes and suffixes, and their relationship in the Vietnamese e-retailing context. The quantitative research surveyed over 300 customers and analyzed data with the PLS-SEM method. The research findings show that customer experience affects customer satisfaction and loyalty, and the factors affecting customer experience include web usability, flow state, customer services, products, and customization. However, the factors such as security, e-word-of-mouth, and economic value do not affect the customer experience in the context of Vietnam. The research proposes that technology companies, retailers, and managers focus on creating positive customer experiences through customer service, flow state, web usability, customization, and product.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn