Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 106,959,733

 Nghiên cứu và ứng dụng các trang thông tin điện tử vào bài học tiếng Anh nhằm nâng cao các kĩ năng tiếng Anh cho học sinh THPT Việt Nam
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Luu Quy Khuong; Phạm Thi My Le
Nơi đăng: Conference Proceedings GLoCALL 2019 Globalization and Localization in Computer-Assited Language Learning, ISBN: 978-604-84-5004-5; Số: 1;Từ->đến trang: 41-48;Năm: 2020
Lĩnh vực: Ngôn ngữ; Loại: Báo cáo; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Web Resources for TESOL 2018, licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 License, on americanenglish.state.gov introduces many useful websites for English language teaching and learning around the world. However, this paper focuses on exploring and applying part 1 “Teaching the four skills” in English lessons to improve 4 language skills for high school students, especially those at Nguyen Thai Hoc High School in Binh Dinh province, Vietnam. The results showed that the application of some websites from the web resources for TESOL 2018 to English lessons like ESL Discussions (http://esldiscussions.com), ESL Video (http://www.eslvideo.com/), Breaking News English (www.breakingnewsenglish.com), Marking Mate (http://readingandwritingtools.com/mm/markingmate.html) and many others, has been very effective for both students and teachers. First, this teaching method greatly promoted not only students’ English communicative competence but their ability of exploring, self-studying, and accumulating knowledge from huge Internet resources. Second, the websites from Web Resources helped improve teachers’ creativity and flexibility in their teaching process. In addition, teachers were not tied to the current knowledge of a lesson, they learned more about other issues and aspects related to the lesson topic instead. Third, with images, sound, animation, ... from the webs, teachers could build lively lectures to attract the attention of students and provide them with many opportunities to practice their language skills. Finally, the interaction between teachers and students was much enhanced. Key words: web resources; lesson; language skills; method; interaction
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn