Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,959,733
Nghiên cứu và ứng dụng các trang thông tin điện tử vào bài học tiếng Anh nhằm nâng cao các kĩ năng tiếng Anh cho học sinh THPT Việt Nam
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Luu Quy Khuong; Phạm Thi My Le
Nơi đăng:
Conference Proceedings GLoCALL 2019 Globalization and Localization in Computer-Assited Language Learning, ISBN: 978-604-84-5004-5;
S
ố:
1;
Từ->đến trang
: 41-48;
Năm:
2020
Lĩnh vực:
Ngôn ngữ;
Loại:
Báo cáo;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Web Resources for TESOL 2018, licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 License, on americanenglish.state.gov introduces many useful websites for English language teaching and learning around the world. However, this paper focuses on exploring and applying part 1 “Teaching the four skills” in English lessons to improve 4 language skills for high school students, especially those at Nguyen Thai Hoc High School in Binh Dinh province, Vietnam. The results showed that the application of some websites from the web resources for TESOL 2018 to English lessons like ESL Discussions (http://esldiscussions.com), ESL Video (http://www.eslvideo.com/), Breaking News English (www.breakingnewsenglish.com), Marking Mate (http://readingandwritingtools.com/mm/markingmate.html) and many others, has been very effective for both students and teachers. First, this teaching method greatly promoted not only students’ English communicative competence but their ability of exploring, self-studying, and accumulating knowledge from huge Internet resources. Second, the websites from Web Resources helped improve teachers’ creativity and flexibility in their teaching process. In addition, teachers were not tied to the current knowledge of a lesson, they learned more about other issues and aspects related to the lesson topic instead. Third, with images, sound, animation, ... from the webs, teachers could build lively lectures to attract the attention of students and provide them with many opportunities to practice their language skills. Finally, the interaction between teachers and students was much enhanced.
Key words
: web resources; lesson; language skills; method; interaction
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn