Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,018,164

 Phân tích sách giáo khoa tiếng Anh dành cho sinh viên ngành Quốc tế học trường Đại học Ngoại ngữ - Đại học Đà Nẵng từ quan điểm dạy học tích hợp chuyên ngành và ngoại ngữ (CLIL)
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Luu Quy Khuong
Nơi đăng: International Journal of Arts, Humanities and Social Studies (IJAHSS) ISSN: 2582 – 3647 (Online); Số: Vol. 2, Issue 5, p.;Từ->đến trang: 95 – 101;Năm: 2020
Lĩnh vực: Ngôn ngữ; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Content and Language Integrated Learning (CLIL) is an educational approach for learning content through an additional language (foreign or second), thus teaching both the subject and the language. CLIL is a new didactic approach to teaching subjects integrating two features – linguistic and factual. This paper aims at first presenting some views relating to content and language integrated learning (CLIL), differentiation among teaching general English (GE), teaching English for specific purposes (ESP), and CLIL. Then, it applies the CLIL perspectives to analyze some specific features of an English textbook developed for students majored in International Studies of Faculty of International Studies at University of Foreign Language Studies – The University of Da Nang (FIS). Finally, some suggestions to ensure the effectiveness of teaching and learning this textbook at FIS are also provided. Keywords: CLIL; textbook; subject teacher; content-based instruction; Faculty of International Studies
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn