Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,013,390
Nghiên cứu sự thất bại trong giao tiếp giữa người bản ngữ và không bản ngữ trong lớp học tiếng Anh
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Tran Tin Nghi; Luu Quy Khuong
Nơi đăng:
Journal of English Language Teaching and Applied Linguistics, ISSN: 2707-756X, DOI: 10.32996/jeltal;
S
ố:
Volume: 3, Issue: 6;
Từ->đến trang
: 1 – 6;
Năm:
2021
Lĩnh vực:
Ngôn ngữ;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
English majored students have a positive influence on intercultural awareness in learning a foreign language. In their classes, they are often asked to discuss some academic matters in British cultural beliefs. Although they have a high level of proficiency in English communication, there often encountered misunderstandings between them when they interpret things or present academic matters. As a result, students cannot achieve plurilingual and pluricultural competence in the course. This paper was conducted to investigate communication problems between Vietnamese learners of English and Native teachers at HUFI. The data were collected from 28 participants who are third-year students and four different lecturers from different countries. The findings revealed that sources were mainly clustered for the following reasons: perceptual and language differences, information overload, inattention time pressures, distraction/noise emotions, complexity in organizational structure, and poor retention. The perceptual and language differences, information overload, and emotions were mainly responsible for the quality of communication. This paper can help students engage in awareness-raising activities that promote understanding in some contacts and discussions.Key words: Communication breakdowns, plurilingual competence, pluricultural competence, speaking lessons, English proficiency
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn