Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,790,458
Nghiên cứu việc sử dụng Quizlet ngoài giờ học để nâng cao khả năng học từ vựng của học sinh học tiếng Anh như một ngoại ngữ : Nghiên cứu trường hợp
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Luu Quy Khuong; Doan Thi Nhu Ngoc
Nơi đăng:
International Journal of e-learning practices (IJELP), eISSN 2600-7886;
S
ố:
4;
Từ->đến trang
: 22-32;
Năm:
2021
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Quizlet, one of the applications of Mobile assisted language learning (MALL) is a free tool to learn vocabulary, concepts, and terminology through flashcards and fun games to help learners remember easily and remember for a long time. This study aims at investigating the use of the Quizlet outside classroom to improve the English vocabulary learning capacity for 11th grade students at Hoang Hoa Tham Upper Secondary School - Danang city, Vietnam. The research employed a mixed study method using quantitative and qualitative data. The quantitative data were gathered from vocabulary tests involving 81 students and questionnaires, while the qualitative data were collected through interviews with 10 students. The results showed that Quizlet changed the vocabulary scores significantly compared to traditional methods. Most student participants agree that Quizlet is a useful tool for learning new vocabulary. In addition, it is also suggested that students should use a combination of traditional methods and Quizlet to gain the best results. Regardless of students’ perceptions, Quizlet encouraged them to learn vocabulary at great frequency. They also indicated that they had high emotional engagement in using Quizlet. Quizlet was userfriendly and helped them to learn vocabulary fast. Therefore, students can use Quizlet as a useful tool in learning English vocabulary and improving their vocabulary memorization.
Keywords
: Quizlet, vocabulary, vocabulary learning capacity, memorization, 11th grade students
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn