Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,070,856
Hành động lời nói biểu đạt thuyết phục trong các bài diễn văn tranh cử tổng thống bằng tiếng Anh
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Luu Quy Khuong; Nguyen Thi Thanh Thanh
Nơi đăng:
International Journal of Science and Research (IJSR), ISSN: 2319-7064;
S
ố:
11(4);
Từ->đến trang
: 569-575;
Năm:
2022
Lĩnh vực:
Ngôn ngữ;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Politics is a process of making decisions by the distribution of power and resources in order to put certain political, economic, and social ideas into practice. For political messages to be delivered to the target community through political discourse, many strategies have been employed to fulfill the purpose of persuading the audience. The study investigates the expressive speech acts of persuasion utilized in Hillary Clinton and Donald Trump’s 2016 presidential election speeches. Adopting the speech act theory by Searle (1980), the study aims to uncover the features of expressive speech acts used by the two politicians for persuasion. The data was analyzed using descriptive qualitative method basing on quantitative information. The findings showed that the process of manipulation of the two politicians was fostered by expressive speech acts, highlighting the illocutionary forces of thanking, greeting, complementing, wishing, apologizing, and expressing hope. Through the illocutionary forces, both Trump and Clinton would like to communicate their different political stands and ideologies to persuade the audience to advocate them. Donald Trump spread his persuasion with more dominating frequencies of expressive speech acts than Hillary Clinton. Besides, they also demonstrated distinctively different illocutionary acts addressing different issues to serve their political purposes.
Key words
: presidential election speeches, persuasion, ideology, political discourse
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn