Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,070,856

 Hành động lời nói biểu đạt thuyết phục trong các bài diễn văn tranh cử tổng thống bằng tiếng Anh
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Luu Quy Khuong; Nguyen Thi Thanh Thanh
Nơi đăng: International Journal of Science and Research (IJSR), ISSN: 2319-7064; Số: 11(4);Từ->đến trang: 569-575;Năm: 2022
Lĩnh vực: Ngôn ngữ; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Politics is a process of making decisions by the distribution of power and resources in order to put certain political, economic, and social ideas into practice. For political messages to be delivered to the target community through political discourse, many strategies have been employed to fulfill the purpose of persuading the audience. The study investigates the expressive speech acts of persuasion utilized in Hillary Clinton and Donald Trump’s 2016 presidential election speeches. Adopting the speech act theory by Searle (1980), the study aims to uncover the features of expressive speech acts used by the two politicians for persuasion. The data was analyzed using descriptive qualitative method basing on quantitative information. The findings showed that the process of manipulation of the two politicians was fostered by expressive speech acts, highlighting the illocutionary forces of thanking, greeting, complementing, wishing, apologizing, and expressing hope. Through the illocutionary forces, both Trump and Clinton would like to communicate their different political stands and ideologies to persuade the audience to advocate them. Donald Trump spread his persuasion with more dominating frequencies of expressive speech acts than Hillary Clinton. Besides, they also demonstrated distinctively different illocutionary acts addressing different issues to serve their political purposes.Key words: presidential election speeches, persuasion, ideology, political discourse
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn