Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,330,168

 Khảo sát việc sử dụng ngôn ngữ cơ thể trong bài thuyết trình bằng tiếng Anh của sinh viên năm một ngành tiếng Anh
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Luu Quy Khuong, Nguyen Hoang Yen
Nơi đăng: International Journal of Scientific Development and Research (IJSDR), ISSN: 2455-2631; Số: 8(5);Từ->đến trang: 1412- 1425;Năm: 2023
Lĩnh vực: Ngôn ngữ; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
This study investigated the use of body language cues in English oral presentations by first-year EFL students. The subjects of the study included 87 first-year students at Faculty of Foreign Language Teacher Education and Faculty of English at The University of Danang - University of Foreign Language Studies - (UD-UFLS). The data were collected by means of questionnaires, interviews and observations. Data analysis was based on qualitative and quantitative approaches. The main findings of the study were that although all of the students had positive awareness towards the roles of eye contact, facial expressions and gestures in English oral presentations (EOPs), many students rarely or never used these body language cues when giving English oral presentations and some even fell into bad habits such as avoiding eye contact, using negative hand gestures and regularly showing stress on their faces when they made EOPs. Besides, feeling ashamed, feeling uncomfortable and feeling unfamiliar were students’ three main difficulties when using eye contact, facial expressions and gestures in their EOPs.Index Terms: body language, eye contact, facial expressions, gestures, English oral presentations
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn