Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,342,009

 Chuyển di tiêu cực từ tiếng mẹ đẻ vào việc viết tiếng Anh của sinh viên Việt Nam ngành Sư phạm tiếng Anh
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Luu Quy Khuong; Nguyen Thi Anh Tuyet
Nơi đăng: International Journal of Scientific Development and Research (IJSDR), ISSN: 2455-2631; Số: 8(5);Từ->đến trang: 1944 -1959;Năm: 2023
Lĩnh vực: Ngôn ngữ; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
This paper examined the negative transfer of the mother tongue to English writing, it focused specifically on Vietnamese negative transfer to English writing among third-year students majoring in English Language Teaching (hereafter called ELT students) at The University of Danang - University of Foreign Language Studies, Vietnam (UD-UFLS). Quantitative and qualitative data were collected through questionnaires and students’ written pieces. The questionnaire explored the ELT students’ perceptions of Vietnamese negative transfer and the factors contributing to negative transfer errors in their English writing. Also, the study analyzed the written pieces to identify common errors in lexis, syntax, and discourse. The findings highlighted syntactic interference as the most persistent issue among the three types of errors. Besides, the questionnaire results indicated that although most ELT students were aware of “Vietnamese negative transfer to English writing” and had methods to correct errors, they still struggled with errors. The factors leading to these errors included Vietnamese interference, language differences, limited English competence, and the lack of English environment. Understanding the negative transfer of the mother tongue to English writing can assist students in reducing errors, and the author also suggested solutions to mitigate negative effects of the problems detected. Index Terms: negative transfer, mother tongue, English writing, perceptions, errors
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn