Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 107,329,411

 Nhận thức, thái độ và thực hành kĩ năng thuyết trình bằng tiếng Anh của sinh viên trường Đại học Ngoại ngữ-Đại học Đà Nẵng, Việt Nam
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Lưu Qúy Khương; Lưu Ngọc Bảo Thi
Nơi đăng: International Journal of English Language Studies, ISSN: 2707-7578, DOI: 10.32996/ijels.2023.5.2.7; Số: Vol. 5 No. 2;Từ->đến trang: 66-83;Năm: 2023
Lĩnh vực: Ngôn ngữ; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
The study aims to find out the perception, attitude, and practice of English presentation of first – year English students from the Faculty of Foreign Language Teacher Education and the Faculty of English at the University of Danang-University of Foreign Language Studies (hereafter called EFL students for brief) as well as to propose appropriate solutions to assist them. Data were collected from 200 questionnaires and the analysis of the in-depth interviews was conducted to 10 student informants and observations of 30 students in total. The findings showed that most EFL students were familiar with English presentation skill. Also, they were aware of the importance of presentation skill and agreed on its necessity for a successful presentation. Knowledge was what caused participants the most difficulties during preparation stage, and when presenting, EFL students struggled most not to replicate the textbook word – by – word. To solve these problems, several solutions were discussed in the study.Key words: Presentation skill; perception; attitude; practice; difficulties
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn