Thông tin chung

  English

  Đề tài NC khoa học
  Bài báo, báo cáo khoa học
  Hướng dẫn Sau đại học
  Sách và giáo trình
  Các học phần và môn giảng dạy
  Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
  Khen thưởng
  Thông tin khác

  Tài liệu tham khảo

  Hiệu chỉnh

 
Số người truy cập: 106,044,077

 Nghiên cứu những khó khăn giáo viên gặp khi dạy kĩ năng nghe tiếng Anh tại trường trung học phổ thông ở tỉnh Nghệ An, Việt Nam
Tác giả hoặc Nhóm tác giả: Lưu Qúy Khương, Phùng Nguyễn Quỳnh Nga
Nơi đăng: Tạp chí Khoa học & Công nghệ, ĐHĐN; Số: 2 (63);Từ->đến trang: 64 - 69;Năm: 2013
Lĩnh vực: Ngôn ngữ; Loại: Bài báo khoa học; Thể loại: Trong nước
TÓM TẮT
walgreens prints coupons prescription coupon card free printable coupons
ABSTRACT
Listening is an important language skill in developing communicative competence for language learners. However, mastering it is always a great challenge for them. This study was conducted to investigate difficulties faced by EFL teachers in teaching listening sections in “Tieng Anh 11” at high schools in Nghe An. Data collection instruments consisted of questionnaires, interviews and class observations. The data for the research came from two informant groups: EFL teachers and 11th form students at high schools in Nghe An. The findings pointed out that EFL teachers at high schools in Nghe An were encountering many difficulties in teaching listening skills in general, teaching listening sections in "Tieng Anh 11" in particular. From the findings, the following implications were suggested: providing key words with their pronunciation before listening; guiding students what and how to do without understanding all the text; adapting listening tasks to suit students’ ability and using more interesting materials beside the textbook. Key words; EFL teachers; difficulties; teaching listening; high schools; Tieng Anh 11
© Đại học Đà Nẵng
 
 
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn