Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,307,938
An Iterative Learning Control of the Parallel Gas Turbines with the Crossing Link
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Nguyen Hoang mai, Nguyen Pham Cong Duc
Nơi đăng:
JARDCS journal USA 2019;
S
ố:
Volume 11 | 12-Special Issue;
Từ->đến trang
: 599-607;
Năm:
2019
Lĩnh vực:
Khoa học công nghệ;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
Gas turbine engine has the highest performance in the engine rotation able up to 44%. In specific applications, gas turbines are used for equipment such as electrical generators, aircraft engines, high-speed boat ... There is a problem with shared power of the GT when we need control parallel GTs. Gas turbine system can use into transmission turbines, cabinet pull in the general. This paper presents an iterative learning controller (ILCer) to control the Parallel Gas Turbines (PGTs) with the speed synchronization. Using Rowen’s model to study control gas turbine and analyze system on the combined ILC with PID to compensate control signals. GTs are a nonlinear delay system, we can’t use PID as a linear system. The application of intelligence to GTs provides a good method to replace traditional controllers. Simulation results for a parallel turbine system with combination of 32MW to explain the theory for detail. We will see that ILC can apply into practice with combination PID controllers to increase control qualities.
ABSTRACT
Gas turbine engine has the highest performance in the engine rotation able up to 44%. In specific applications, gas turbines are used for equipment such as electrical generators, aircraft engines, high-speed boat ... There is a problem with shared power of the GT when we need control parallel GTs. Gas turbine system can use into transmission turbines, cabinet pull in the general. This paper presents an iterative learning controller (ILCer) to control the Parallel Gas Turbines (PGTs) with the speed synchronization. Using Rowen’s model to study control gas turbine and analyze system on the combined ILC with PID to compensate control signals. GTs are a nonlinear delay system, we can’t use PID as a linear system. The application of intelligence to GTs provides a good method to replace traditional controllers. Simulation results for a parallel turbine system with combination of 32MW to explain the theory for detail. We will see that ILC can apply into practice with combination PID controllers to increase control qualities.
[
2020\2020m09d07_8_48_17PPT.pdf
]
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn