Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,289,184
DEVELOPING MODEL OF COMPETENCY OUTCOME ASSESSMENT FOR ORIENTALSTUDIES GRADUATES
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Phan Thi Yen; Le Thi Phuong Loan; Nguyen Thi Thanh Nhan
Nơi đăng:
International Paris Conference on Social Sciences - VII;
S
ố:
ISBN: 978-625-8323-70-2;
Từ->đến trang
: 403-410;
Năm:
2022
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
The goal of Vietnamese education is to actively integrate and improve training quality. Developing a model to assess students’ competency outcomes is one of the bases for adjusting the training program to meet social needs. Students’ outcomes reflect the quality of the school's educational and training process. In the trend of global competition, universities focus on training human resources who are competitive and qualified for the international labor market. Graduates majoring in Oriental Studies are trained with social sciences and humanities knowledge with a focus on Oriental Studies with different minors namely Northeast Asian Studies; Southeast and South Asian Studies, etc. so the assessment of competency outcomes is a premise to affirm thequality of human resources.
ABSTRACT
The goal of Vietnamese education is to actively integrate and improve training quality. Developing a model to assess students’ competency outcomes is one of the bases for adjusting the training program to meet social needs. Students’ outcomes reflect the quality of the school's educational and training process. In the trend of global competition, universities focus on training human resources who are competitive and qualified for the international labor market. Graduates majoring in Oriental Studies are trained with social sciences and humanities knowledge with a focus on Oriental Studies with different minors namely Northeast Asian Studies; Southeast and South Asian Studies, etc. so the assessment of competency outcomes is a premise to affirm thequality of human resources.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn