Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,277,973
ASSESSMENT OF CROSS-CULTURAL IMPACTS IN EXPRESSING SATISFACTION BETWEEN AMERICAN AND VIETNAMESE
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Phan Thi Yen - Nguyen Thi Anh Dao
Nơi đăng:
International European Congress On Social Sciences;
S
ố:
ISBN: 978-625-6380-57-8;
Từ->đến trang
: 1-9;
Năm:
2022
Lĩnh vực:
Giáo dục;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
Cross - cultural can be seen as an inevitable phenomenon of the process of globalization and international integration. It help the culture of the country meet and absorb new cultures. Progress contributes to richer and more diverse in its cultural values. Foreign cultural factors at the same time contribute to building an advanced and modern culture, opening up opportunities to promote their image and cultural values to international friends. This study has shown the effects of cross-cultural influences on the satisfaction expression of Americans and Vietnamese. The study conducted a survey of politeness strategies of Americans and Vietnamese to assess the impact of cultural interference on communication situations. The study also listed 9 polite strategies commonly used in communication and 10 communication situations. Research shows that communication situations in everyday life often occur that everyone must have encountered, but some people behave well, others are really confused with those communication situations. Research results showed that around 80% of respondents rate the impact of cultural interference communication on expressing satisfaction. More than 35% of respondents often use communication situations to increase listener satisfaction. In addition, the study also showed 9 satisfaction expression strategies used by both Americans and Vietnamese.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn