Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 107,293,161
IMPACT OF CORPORATE CULTURE - FACTORS PROMOTING SUCCESS
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Phan Thi Yen; Dang Vinh
Nơi đăng:
INTERNATIONAL LIBERTY INTERDISCIPLINARY STUDIES CONFERENCE;
S
ố:
ISBN: 978-1-955094-38-2;
Từ->đến trang
: 74-80;
Năm:
2023
Lĩnh vực:
Khoa học;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
ABSTRACT
In the context of globalization and integration among nations in the world, the demand towardenterprises in the era of knowledge economy is not only the competition on markets orrevenues but also the development of scale and sustainability. Besides the traditional factorssuch as capital and technology, enterprises need to focus appropriately on non-material factorsin order to achieve long-term strategic goals successfully based on manpower. Enterpriseculture is a connecting factor among members of an agency to promote the internal strength ofthe enterprise. This study introduces the concept of “corporate culture” or “workplace culture”, and evidences of the impact of culture on the success of enterprises. Successfulbusinesses have learned the importance of culture in a company and how it can increaseemployee morale, encourage equitable workplaces, and boost profits. Companies realized thatthey needed to invest in their employees and fully embrace the importance of culture in theworkplace.Assessing the impact of cultural factors on the success of the business in the current period,contributing to promoting and affirming the brand of the enterprise. Research shows thatcultural factors have an impact on more than 70% of the success of businesses. Suggestionsare also proposed to build enterprise culture that is consistent with directions and policies ofthe government in the current time.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn