Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 109,871,769
Developing an Apparatus to Determine Thermal Diffusivity of Paving Materials
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Thao T. T. Tran, Hai H. Nguyen, Phuc Q. Nguyen, Phuong N. Pham and Viet T. Tran
Nơi đăng:
Part of the Lecture Notes in Civil Engineering book series (LNCE, volume 148), Springer Singapore;
S
ố:
DOI: 10.1007/978-981-16-0945-9_44;
Từ->đến trang
: 531-542;
Năm:
2021
Lĩnh vực:
Khoa học công nghệ;
Loại:
Bài báo khoa học;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
Temperature changes affect pavement performance such as strength reduction at elevated temperature or crack initiation and development at low thermal conditions. Thermal diffusivity of paving materials is one of parameters helps to determine exactly temperature distribution in pavement structures. Currently, the thermal diffusivity can be determined through thermal conductivity, mass density of material, and specific heat capacity. Nevertheless, the specific heat capacity is quite complicated to obtain for composite materials. Literature reported different experimental methods used for determining the thermal conductivity of building materials such as heat flow method (ASTM C 518), guarded-hot-plate approach (ASTM C 177), hot wire technique (ASTM C 1113), and transient plane heat source solution (ISO 22007-2:2015). However, these methods were found not suitable for pavements due to large granular …
ABSTRACT
Temperature changes affect pavement performance such as strength reduction at elevated temperature or crack initiation and development at low thermal conditions. Thermal diffusivity of paving materials is one of parameters helps to determine exactly temperature distribution in pavement structures. Currently, the thermal diffusivity can be determined through thermal conductivity, mass density of material, and specific heat capacity. Nevertheless, the specific heat capacity is quite complicated to obtain for composite materials. Literature reported different experimental methods used for determining the thermal conductivity of building materials such as heat flow method (ASTM C 518), guarded-hot-plate approach (ASTM C 177), hot wire technique (ASTM C 1113), and transient plane heat source solution (ISO 22007-2:2015). However, these methods were found not suitable for pavements due to large granular …
[
2021\2021m06d018_21_30_13Tran2021_Chapter_DevelopingAnApparatusToDetermi_(1).pdf
]
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn