Home
Giới thiệu
Tài khoản
Đăng nhập
Quên mật khẩu
Đổi mật khẩu
Đăng ký tạo tài khoản
Liệt kê
Công trình khoa học
Bài báo trong nước
Bài báo quốc tế
Sách và giáo trình
Thống kê
Công trình khoa học
Bài báo khoa học
Sách và giáo trình
Giáo sư
Phó giáo sư
Tiến sĩ
Thạc sĩ
Lĩnh vực nghiên cứu
Tìm kiếm
Cá nhân
Nội dung
Góp ý
Hiệu chỉnh lý lịch
Thông tin chung
English
Đề tài NC khoa học
Bài báo, báo cáo khoa học
Hướng dẫn Sau đại học
Sách và giáo trình
Các học phần và môn giảng dạy
Giải thưởng khoa học, Phát minh, sáng chế
Khen thưởng
Thông tin khác
Tài liệu tham khảo
Hiệu chỉnh
Số người truy cập: 106,717,311
THE EFFECTS OF HEATING OPERATION ON THE VALUE OF BITUMEN PENETRATION
Tác giả hoặc Nhóm tác giả:
Tran Thi Thu Thao, Nguyen Van Teron
cvs weekly sale
cvs print
prescription savings cards
Nơi đăng:
The 13th international Symposium on Advanced Technology (ISAT 13) - Engineering Innovation for Sustainable Future;
S
ố:
November 13-15,2014;
Từ->đến trang
: 127-130;
Năm:
2014
Lĩnh vực:
Kỹ thuật;
Loại:
Báo cáo;
Thể loại:
Quốc tế
TÓM TẮT
Penetration is an important factor of bitumen as an indicator of bitumen viscosity. The change in bitumen viscosity will affect on mechanical characteristics of the aggregates and bitumen mixture. From existing construction technologies of used bitumen pavements combined with the analysis of bitumen heating technologies in tank-trucks and at asphalt mixing plants, we conducted the replication of bitumen heating operation in laboratory and testing of penetration factor according to different heating operation. As a result, we proposed suitable extents of heating operation, ensuring the heated bitumen penetration is acceptable under construction. The study results will help construction units select bitumen heating operation easily, contributing to the increase of pavement lifetime, enhancing road level of services, reducing traffic accidents and boosting the economics efficiency.
ABSTRACT
Penetration is an important factor of bitumen as an indicator of bitumen viscosity. The change in bitumen viscosity will affect on mechanical characteristics of the aggregates and bitumen mixture. From existing construction technologies of used bitumen pavements combined with the analysis of bitumen heating technologies in tank-trucks and at asphalt mixing plants, we conducted the replication of bitumen heating operation in laboratory and testing of penetration factor according to different heating operation. As a result, we proposed suitable extents of heating operation, ensuring the heated bitumen penetration is acceptable under construction. The study results will help construction units select bitumen heating operation easily, contributing to the increase of pavement lifetime, enhancing road level of services, reducing traffic accidents and boosting the economics efficiency.
© Đại học Đà Nẵng
Địa chỉ: 41 Lê Duẩn Thành phố Đà Nẵng
Điện thoại: (84) 0236 3822 041 ; Email: dhdn@ac.udn.vn